رئیس سازمان صداوسیما: محور‌های مناظرات به گونه‌ای است که امکان ورود به حواشی به حداقل برسد تمدید مهلت ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت عرض ارادت هنرمندان به سیدالشهدا (ع) درباره ادبیات الکترونیک از منظر انسان و ابزارهایش نذر ابراهیم (ع)، به روایت تفسیر‌های کهن فارسی
سرخط خبرها

خدمت‌رسانی رایگان ۲۰۰ تاکسی به زائران دهه آخر صفر در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۳۰۸۷
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
خدمت‌رسانی رایگان ۲۰۰ تاکسی به زائران دهه آخر صفر در مشهد
فرماندار مشهد گفت: با ۷۰۰ واحد صنفی تفاهم شده تا ۲۰ قلم کالای ضروری و موردنیاز زائران را با قیمت مصوب ارائه دهند و به‌موازات این‌ها، ۳۰ نانوایی ثابت در بافت پیرامونی حرم مطهر جانمایی و برپاشده و ۳۰ نانوایی سیار هم بر این شمار افزوده خواهند شد تا نیاز زائران را تأمین کنند. در این ایام مسئله حمل و نقل زائران بسیار مهم است که پیش بینی‌های لازم در این خصوص انجام شده و ۲۰۰ تاکسی نیز به صورت صلواتی به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری فرماندار مشهد در نشست خبری مراسم افتتاحیه طرح ملی امداد و نجات دهه آخر صفر با عنوان طرح «همسفران خورشید ۸» که ظهر امروز در سالن جلسات سردار صلح در مجتمع آموزشی هلال‌احمر استان برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که از بین این همه جمعیت بتوانیم خادم و نوکر زائران و مجاوران حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) باشیم. در این خدمت، مجاهدان هلال‌احمر برای نجات جان زائران پیشگام هستند و در این راه، همه دستگاه‌ها پای‌کار آمده‌اند.

وی افزود: همتی که امروز میان مردم به وجود آمده وصف‌ناپذیر است. کدام حاکمیت و جریان تابه‌حال توانسته مردمی را مجاب کند خود را به‌زحمت بیندازند و کیلومتر‌ها برای یک سفر پیاده‌روی کنند؟ این ولایت و محبت اهل‌بیت (ع) است که در عراق با وجود گرمای حدود ۵۰ درجه، زائران پیاده اربعین حسینی را با اشک شوق به زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) ترغیب می‌کرد و در مشهدالرضا (ع) هم مردم با وجود مشکلات معیشتی خود، حتی در‌های خانه‌هایشان را به روی زائران گشوده‌اند و این یک تصویر روشن از مجاور صدیق و باکرامت علی ابن موسی‌الرضا (ع) است.

ایجاد ۷۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامت برای زائران

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: بنای ما امسال بر این است که هیچ زائری در مشهدالرضا (ع) بدون اقامت باقی نماند و به همین دلیل، حدود ۴۵۰۰ نقطه شناسایی و تجهیز شده تا زائران را اقامت دهند. این حوزه‌ها ظرفیت اسکان در مشهدالرضا (ع) را به حدود ۷۰۰ هزار نفر شب ارتقا داده‌اند و مراکز خدمت‌رسانی هلال‌احمر این ظرفیت را دارند که بازهم بر این ظرفیت بیفزایند، اما در هر شرایط، باید این نکته را در نظر داشته باشید که وظیفه همه ما آن است که کار ما بی‌منت باشد و تا حد امکان از بروز مشکل و چالش پیشگیری شود.

وی ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل زائران نیز بسیار مهم است. هر جا که اجتماع زائران پیش بینی شده، سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته‌ایم تا به‌صورت رایگان و به‌صورت ۲۴ ساعته، خدمتگزار زائران باشند. علاوه بر این، بیش از ۲۰۰ تاکسی هم برای خدمت‌رسانی صلواتی نام‌نویسی کرده‌اند و همه این برنامه‌ریزی‌ها به خاطر آن است که از بروز ترافیک ناشی از تردد خودرو‌های شخصی زائران در مسیر‌های پیرامونی حرم مطهر پیشگیری کنیم و همه مردم عزیز ما به‌عنوان دلدادگان علی ابن موسی‌الرضا (ع) بتوانند به سهولت خود را به بارگاه منور رضوی برسانند.

۷۰۰ واحد صنفی و ۶۰ نانوایی ثابت و سیار در خدمت زائران

داوری تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما در حوزه کالا‌های اساسی است. دراین‌باره با ۷۰۰ واحد صنفی تفاهم شده تا ۲۰ قلم کالای ضروری و موردنیاز زائران را با قیمت مصوب ارائه دهند. این واحد‌ها به‌طور کامل مورد پشتیبانی ما هستند و شرایط به نحوی فراهم شده که به‌هیچ‌عنوان، کمبودی در حوزه اقلام اساسی به وجود نیاید. به‌موازات این‌ها، ۳۰ نانوایی ثابت در بافت پیرامونی حرم مطهر جانمایی و برپاشده و ۳۰ نانوایی سیار هم بر این شمار افزوده خواهند شد تا نیاز زائران را تأمین کنند. تدبیر ما این بود که هیئات مذهبی و آن دسته از مراکزی که نیازمند نان در مقیاس زیاد هستند هم از حضور در صف‌های تهیه نان بی‌نیاز شوند تا در سایه هماهنگی با شورای هماهنگی هیئات مذهبی، هم نیاز آن‌ها برآورده شود و هم این خرید‌های بزرگ‌مقیاس، خللی در فرآیند تأمین نان زائران ایجاد نکند.

وی تأکید کرد: همه این مراکز اعم از فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها در نرم‌افزار نشان درج شده‌اند و زائران به‌سادگی می‌توانند از نزدیک‌ترین فروشگاه و نانوایی به مرکز اقامتی خود اطلاع پیدا کنند. فرآیند نظارت و بازرسی بر این واحد‌ها نیز بسیار دقیق است و به‌صورت روزانه بر صحت عملکرد آن‌ها نظارت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->